Utkast: Aug. 03, 2012

Samtalet kom som vi alla fasat
Slutet har kommit, ej långt kvar det är
Fast vi har vetat det ändå rasat
Hoppet har funnits, nu sorgen vi klär

Även om demensen har tagit över
Och han ej fungerar som han har gjort förr
Det kändes som om man ändå behöver
En far som ibland har öppnat en dörr
...

Jag känner en sorg redan innan det hänt
En era försvinner, allt grusas till sand
Jag saknar min mor fast hon har sänt
Signaler till mig i drömmarnas land

Han har aldrig varit mig riktigt nära
Endast de senaste åren vi pratat
Hans själ går nu vidare till nästa liv
Min önskan nu är att det blir utan smärta
Han lämnar det liv som vi känns vid
Det som tar slut det är hans hjärta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0