Nalle puh , han är en klok man.

-"Om man inte vet vart man ska, så är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram." - 
”Det kunde vara värre… Jag vet inte hur, men det kunde det.”
 
Det är något som inte känns bra... jag tänker nog för hårt." 
 
"Du är modigare än du vet, starkare än du tror och klokare än du förstår!"
 
 
"Underskatta inte värdet av att göra ingenting, av att bara ströva omkring alldeles ensam, lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra."
 
 
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre."
 
 
"Precis när man mår så där sämst och man är så där minst, det är då riktiga vänner är som bäst."
 
 
"När du gått omkring länge ute i blåsten och plötsligt går in i någons hus och han säger: 'Du kommer precis lagom för en munsbit av något slag!', då vet du att det är en trevlig dag."
 
 
"Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart." 
 
 
"Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte."
 
 
"Att alltid vara en smula barn, det är att vara verkligt vuxen." 
 
 
"Om du dricker mjölk och pratar samtidigt, kan det sluta med att du måste dunkas i ryggen och torkas av en lång stund efteråt." 
 
Nasse och Nalle Puh sitter under ett stort träd och tänker över livet.
Plötsligt frågar Nasse: "Puh, vi har fått två händer för att hålla, två ben
för att gå, två ögon för att se, två öron för att höra. Men varför har 
vi bara ett hjärta?"

Puh tänker en liten stund och svarar:
"Nasse, det är säkert för att det andra hjärtat är bortskänkt till en annan, 
som vi själva måste hitta"
 

Nalle puh♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0